Kjøps og leveringsbetingelser

Disse kjøpsvilkårene gjelder for kjøpsavtalen du som forbruker inngår med

Jonassen & Co AS sin nettbutikk omtalt som allergikost.no.

SISTE FRIST FOR LEVERING I 2023 19/12 før 10.00. Bestillinger i romjulen blir sendt 2/1-24

Levering, bestilling og frakt

Vi sender normalt dine varer innen 1-3 arbeidsdager.

Bestillingen sendes som brev eller postpakke.

Vi kan dessverre ikke sende varer utenfor Norges grenser.

Uhentede pakker vil etter 14 dager sendes tilbake til oss og en avgift på 149 NOK vil tilfalle kunden.

Dersom pakken er skadet under frakten skal kunden kontakte Jonassen & Co AS.

  1. ORDRE OVER KR. 750,- SENDES FRAKTFRITT
  2. ORDRE UNDER KR. 750,- BLIR TILLAGT FRAKT Kr 149,-
  3. MERK: VI SENDER IKKE TIL SVALBARD. 
  4. NYE HENTEFRISTER FRA POSTEN. PAKKEN MÅ HENTES INNEN 7 DAGER (kan forlenge hentefrist via posten appen eller sms)

Ved kjøp av varer forholder vi oss til angreretten i forbrukerkjøpsloven, som gir deg rett på å heve kjøpet innen 14 dager uten å oppgi noen grunn.

Legg merke til at mange produkter vi selger er klassifisert som mat og dermed ikke omfattes av angreretten (for eksempel vitaminer og andre kosttilskudd.)

Kontakt derfor alltid for å få returen din godkjent, og for angrerettskjema, før du sender tilbake produktene. Returrett gjelder innen 14 dager.

Les mer på angrerettsloven.

 

Betaling

Du kan betale med kort hos oss (velg Klarna) eller betale via Vipps. Det er 100% sikkert å handle på nettsiden vår og du som kunde er helt trygg

Klarna: Hos Klarna Checkout kan du enten betale med kredittkort (VISA og Mastercard) eller ved faktura.

Vipps: Med Vipps er det enda enklere for deg å handle i nettbutikken. Betal med mobilen – helt uten å taste inn kortdetaljer!

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk.

Reklamasjon

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes skriftlig innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen til post@jonassco.no.  Du har alltid to måneders reklamasjonsfrist i tillegg til angreretten. Hvis forbruker ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende.

For ytterligere detaljer henviser vi til forbrukerkjøpsloven.

Konfliktsløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.